Svobodný přístup k informacím
Svobodný přístup k informacím
Svobodný přístup k informacím
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, stanovuje Krajskému vojenskému velitelství Zlín (dále jen KVV) povinnost poskytnout fyzickým i právnickým osobám na žádost informace vztahující se k jeho působnosti. Kontaktní osobou k získání informací v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, je ředitel KVV Zlín.
Kdo a za jakých podmínek
Žádat o informace může každá fyzická i právnická osoba. Žádost o informaci se podává povinnému subjektu, v jehož působnosti je daná informace. V případě, že se žádost dotýká práv třetích osob, bude žádost a základní údaje o žadateli poskytnuty této osobě k možnosti uplatnění jejích práv.
Jak a kam se obrátit
Žádost o informaci se podává ústně, písemně či prostřednictvím služeb elektronických komunikací příslušnému povinnému subjektu.
Doporučené formuláře
Žádný formulář není předepsán (použití formulářů není povinné), ale máme pro Vás doporučený vzor žádosti: žádost o poskytnutí informace.
Co musíte předložit
K podání žádosti není potřeba předkládat žádné doklady.
Ze žádosti musí být zřejmé:
komu je určena;
že se žadatel domáhá poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb.;
kdo žádost podává; žadatel uvede jméno, příjmení, datum narození (název, identifikační číslo), adresu místa trvalého pobytu (adresu sídla) nebo není-li trvale přihlášen k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště; adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
Bez těchto údajů nebo není-li elektronická žádost podána na elektronickou adresu povinného subjektu, není žádostí ve smyslu zákona. Upozorňujeme, že v případě týká-li se žádost práv třetích osob, budou této osobě poskytnuty základní identifikační údaje žadatele.
Poplatky
Správní poplatky nejsou stanoveny. Podle zákona jsou povinné subjekty oprávněny žádat úhradu nákladů v souvislosti s vyhledáváním a poskytováním informací, jejichž výše nesmí přesáhnout náklady spojené pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli. Sazebník úhrad nákladů za poskytování informací.
Lhůty pro vyřízení
Lhůta pro vyřízení žádosti o informace je 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo od doplnění žádosti. Lhůta 15 dnů může být prodloužena nejvýše o 10 dní pouze z následujících důvodů:
vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na předmětu žádosti.